Gotta keep the funk!

image605

Kommentarer
Postat av: sofia

hej tjejen. tack för din kommentar. jag respekterar islam och alla andra religioner. men jag har aldrig nånstans skrivit i min blogg något som skulle förnedra eller inte respektera islam. jag är väldigt intresserad av religioner, kulturer och traditioner från andra länder. jag tycker mycket inom islam är bra grejer medans jag har mycket mer som jag inte tycker är så okej. men sen är det mycket myter också inom islam, som om att det är okej att slå sin fru osv. grejen med inlägget var att jag tycker som svensk (och som alla andra härkomster) så ska man vara väldigt stolt över vart man kommer ifrån. men jag tycker det är sjukt fel att komma på en dag att man vill bli muslim och sätta på sig en slöja. det handlar inte om tro. då har man blivit hjärntvättad. jag jobbar i skärholmen centrum där det bor mycket invandrare. jag ser minst en svensk kvinna varje dag med slöja. och ofta är dom inte váckra. överviktiga osv.. det betyder ganska klart i mina ögon och öron att dom har väldigt dåligt självförtroende. men sen träffar dom en muslim som till en början dom blir kära i. men det enda valet dom har för att leva med denna man och ge honom uppehållstillstånd är om dom blir muslimer. DET ÄR SJUKT OCH FEL! alla kvinnor är vackra och det ska inte vara så att du är tvungen att bli "någon annnan" för att bli älskad. det jag tycker är fel inom islam (och andra kulturer) är att när invandrare kommer till sverige och växer upp här så låter inte föräldrarna sina barn att gifta sig med svenskar. varför då bo i sverige? jag vet att det har med traditioner att göra. men jag tycker det är fel. jag säger inte att det ÄR fel. men jag tycker det. men tack än en gång för kommentaren och keep up the good work i bloggen.

2008-04-05 @ 19:33:51
URL: http://souuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0