My day

Klockan är snart tio och jag sitter här på soffan med tjocka mjukisar två par strumpor o  två tees och en luvtröja men fryser ändå!
Imorse  när jag vakna strax innan baby stack till jobbet så kände jag hur mitt huvud skulle explodera i vilken sekund som helst!
Det så orättvist, de verkar va sjuuukt fint väder ute och det just sådan här dag man ska ut och bara va! men nej jag sitter fast här och är sjuk och inte nog med det jag kan knappt prata!
Nog om min sjuka!, nåt annat som stör mig just nu är att jag känner en sådan press på mig själv,
1.jag har lovat mig själv och ta körkortet  innan sommaren, har börja övningsköra lite nu så får se hur det går, så seeg jag kan vara så måste jag ta en intensiv kurs för jag vet att jag aldrig kommer ta tag i de om ja nu har all tid på mig 2. jag har bestämt att jag ska börja plugga nu i höst och det är ju liksom dags och bestämma sig och söka, inte nog med det jag måste söka till högskoleprovet! 
Saken är att det hade varit mycket lättare om jag nu va 110% säker på vad jag vill bli, först va jag heeeeelt säker på att bli Logoped (
Logopeder utreder, ställer diagnos på och behandlar olika typer av kommunikationsproblem. Grunden till problemen kan vara störningar i människors språk- och talförmåga liksom störningar i rösten.)
Men sen så ändra jag mig till att vilja bli barnmorska, ne inte de heller, utan att bli sjuksköterska, men neeeej nu lockar socionom!
beslutsångest? eeeh ja!

Det här med att ta dagen som det kommer verkar inte funka för mig nu, för jag känner mig äckligt stressad!


Kommentarer
Postat av: Louise

Vet du hur höga betyg man måste ha för att komma in på något av det där? :P speciellt logoped

2009-02-09 @ 19:59:32
URL: http://laimanlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0